torsdag 3 maj 2007

One Of These Things First

Fem slutsatser jag dragit de senaste timmarna då jag lämnats tämligen obevakad:

* Man kan köpa min kärlek för pengar. nästan. i alla fall för komplimanger om att jag är brun i nyllet, när den korrekta versionen att jag har ett litet universum av fräknar. t.o.m. när det är en av mina utbytesstudenter i köket som sa det. senapsincidenten är ett minne blott.

* Jag måste sätta Baltazar i hård dressyr. igår hade han bjudit in både en myra och en silverfisk på tekalas, vilket jag var tvungen att avstyra under stort tjohej.

* Att kasta myror och silverfiskar genom fönstret på folk på gatan är ett underskattat nöje.

* Folk ser i allmänhet ut som paddor. Framför allt de som passerat medelåldern. I synnerhet de som rör sig i universitetsvärlden. Speciellt de som råkar vara mina föreläsare.

* Galtung rimmar på kamelpung.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men min konflikttriangel är ganska fin tycker jag (och det tycker Jocke med) :-)

Frida sa...

zebrapung då?

Anonym sa...

Jaja visst Josse. Va fint. Myror och silverfiskar i din lägenhet. Känns fräscht. Verkligen. Jäääääävligt fräscht. Sista gången jag kommer hem till dig. Känns som en spark i magen om jag ska vara ärlig.

Lembit sa...

men nästa vecka ska jag städa och då kan du och din pizzabagare få komma?

Olof sa...

Ey, go easy on her Sean.

Anonym sa...

dumma, dumma korv. hær læmnar jag dig i bara ngra veckor så børjar du kasta myror och silverfiskar på folk!
næ syrran, ærligt. va tusan. ja menar, varfør i dumma fucking akkurat drøjde det så?? hahah, ONSKA! nu kommer ja sova gott i natt...
ja ringer leffe (om ja bara kan finna honom først) så får baltazar lite dressyr nær ni ankommer till sthlm! tror ja ska førvarna psykhuset också....