torsdag 17 maj 2007

Breaking The Law

6 saker som jag helt sonika vill förbjuda för all evig tid:

* Olofshöjds områdeskontors inhumana (och icke-existerande) öppetider. framförallt under högtider då gudasoner är ute och flaxar. i synnerhet när mitt duschavlopp har bestämt sig för att implodera i en enda stor slamboll och skapar en bassäng i mitt badrum (och nu menar jag inte i badkaret). och vad hade de tänkt att jag skulle säga till Baltazar?

* Ensamhet i köket. de senaste dagarna har jag alltid haft sällskap med någon, och man får ju ändå säga att det ger någon form av underhållning, om än undermålig. idag pratade jag och en av utbytesstudenttjejerna om Eurovisionsong contest, och det hela ebbade ut i att hon vred sig i skrattparoxysmer över att hon inte visste om ola salo eller ukrainas foliepaket var en "he or a she".

* Saker som är skrivna på andra språk än svenska. jag tycker faktiskt det är dåligt. liksom hallååååå.

* Folk som delar ut gratistidningar som tror att det är okej att skrika "HÄR TA EN!!!!" och stoppa upp den under snoken på en när man kånkar fyrtiotusen miljoner grejer i båda händerna och inte kan försvara sig på korrekt sätt med ett direkt slag mot gratistidningsutdelarens tinning.

* Överhuvudtaget all sorts trafik i den här stan. men framförallt cykelmaffian.

* Gratistidningsutdelarnas imbicilla min när man lite lugnt, till svar på deras påhopp, vrålar "NEEEJ, ÖVER MIN FUCKIN DÖDA KROPP!" och sansat spatserar vidare.

3 kommentarer:

Frida sa...

I'm in the maffia!

När jag är gångtrafikant så svär jag och spyr galla över cyklistidioterna. När jag cyklar så svär jag och spyr galla över gångidioterna.

Anonym sa...

snabbast störst går först
stay out of the fucking way
capiche?

Lembit sa...

men om jag kunde give de där nedrans cyklisterna en offer de inte kunde refuse? (läs: obegränsad tillgång till saker/folk att köra över och plinga ilskt efter en dag i veckan på utvald plats. nåt dagis i närheten t.ex)