måndag 7 maj 2007

Dunka Mig Gul Och Blå

6 vackra saker i en annars hyfsat menlös och b-uppsatspräglad tillvaro:

* Fick ett paket på posten, och insidan av kuvertet var fodrat med sådana där plastbubblor. som man kan smälla. varje dag. känner hur jag inlett en ny form av terapeutisk verksamhet.

*Har börjat läsa skönlitteratur igen, och inte vilken som helst. lotten landade på flickböcker från 60-talet. sjukt stabilt.

*Såg en liten skruttig tant på willys hasta efter en ännu lite skruttigare tant, då den sistnämnda hade tappat ut alla sina äpplen en efter en på golvet. finns det något finare än att beskåda sådan offentlig godhet?

* Svenska musikvärldens förmåga att ännu kunna producera lite vettigheter i en annars så tråkifierad bransch: http://www.youtube.com/watch?v=MQr9i1V_Dlg

*Jag såg två små skruttiga tanter på Willys som la krokben med sin käpp och gåvagn för en yngling som försökte gå före i kön. finns det något finare än att bevittna sådant offentligt mänskligt förakt?

* Det fodrar nästan att avsluta med ett citat, uttalat av en av samtidens mest creddprostituerade män; Carl Reinholdtzon Belfrage.

"Jag föraktar, om jag ska vara ärlig, de flesta människor jag möter. Vilket till viss del begränsar mina helgaktiviteter." (se majnumret av Nöjesguiden)

5 kommentarer:

Anonym sa...

først o fræmst,
fortsætt dødandet. sådant stødjer bittra, noskifierade, nikotinknarkande sistah's som denna.
nu hinner ja inte skriva mer, min lektion ska børja, men du ær sannerligen en hærlig, ondsint (æhm, ja inte alls ;) ) flækt i ett hurtigt akkuratland!
dessutom ær alla tjocka hær. ja, ja sa det. Tjocka.
MEGAPOK!!

Frida sa...

Nu har jag skrattat i fem minuter åt det fantastiska uttrycket creddprostituerad. Roligast idag!

Anonym sa...

jisses, fiskrensning är ju såklart sandras nya grej. hon har gått å anammat de norska grejer stenhårt. för övrigt ringde hon mej i söndags å skrek högt. undrar om hon var full. roligt var det i alla fall. men nu får hon ta å komma hem för jag pallar inte fler dagar utan sandra!!! abstinens!
hahha :D visst är skoj att vi diskuterar henne här.. hoppas hon läser detta!

Robert sa...

!!!Jag som var stolt över att vi hade super compatibility på Last FM och så går du och rekommenderar den skräp låten officiellt på din blogg. Personligen tycker jag det är skandal att den ens får spelas på radio med en så vulgär text. Nej ngn måtta får det vara på hur liberala våra medier får bli. En viss censur med hänsyn till den allmänna moralen och rikets fortlevnad måste man nog ändå kräva. Nej jag vet inte hur jag känner inför det här alls....

Anonym sa...

Är du seriös Robert?
Nej?
Din ironi e så hårfin att man nästan trilar dit.