söndag 20 maj 2007

Cut The Crap

6 saker jag känner att jag vill ventilera, oja mig över, funta på, eller helt enkelt bara förklara för en många gånger särdeles oförstående omvärld:

* Kaffeberoende går inte att ersättas med att suga på flourtabletter eller att sippa lite på apelsinjuice när andan faller på (inga namn nämnda om vilka som ligger bakom förslagen. jag vill ju ändå inte smutskasta folk. eller förresten, jo. det råkar vara mina nu så ofta nämnda utbytesstudentbrudar. påminn mig att allt vidare samröre med dem kommer leda till en ganska snabb och smärtsam död).

* Alla som tycker Bonnie Tylers "I need a hero" är veckans bästaste låt räcker upp en hand alternativt säger "Tuppenja" (om nån säger det samtidigt som nån annan får man lösa det med "Smurf"-modellen).

* Om man tycker att allt som gjordes, sades, producerades, berättades och publicerades när man var liten är man inte en bitter bakåtsträvare. man är snarare mycket, mycket vis (ta t.ex. barnprogrammen. det spelar ingen roll vad nån säger, kids på 90-talet såg utbildande program med svensk-dubbade afrikaner som sprang till brunnen och hämtade vatten medans de byggde halmhus med djuravföring och tjackade coca-cola i kiosken som låg 4 mil därifrån. allt dagens ungdom har idag är lila gayteletubbisar).

* Jag har en skälig del sallad hemma nu. som jag gosar med. vi sjunger tillsammans ibland. ville bara säga det.

* Jag använder inte cpat mycket solkräm varje sommar för att jag tycker att det är lite småmysigt att jämt vara kletig, eller diggar att attrahera alla småkryp som betraktar min solkrämiga lekamen som nån form av barbecuehappening, eller för att Linda Bentzing använder det (eller jo lite då), eller för att få gratis massage av medsolare på stranden (vilket iofs kunde varit en affärsidé). det är för att jag har en tendens att anta samma kulör som Barbapappa annars. sådetså.

* Det är förmodligen normalt att drömma att man träffar Johan Galtung och ger honom en säck potatis i födelsedagspresent.

Inga kommentarer: