onsdag 9 maj 2007

Help

6 saker någon borde påminna mig om i framtiden att jag absolut inte behärskar:

*En sådan där neongul tuschpenna som man kan stryka under viktiga saker med. jag drabbas som från ingenstans av en oemotståndlig urge att börja stryka under viktiga saker på bridge-och-kortspel-resultat-sidorna längst bak i dagstidningen. "LD-förslaget Umeå. Avd. 5" . AHA!

*Att tala in på mobilsvar. även om jag förberett mig och vet exakt vad jag ska säga slutar det alltid med att jag väntar spänt på pipet som jag sedan missar, stammande börjar prata alldeles för fort, avbryter och försöker börja om och forsätter likt förbannat att stamma, kommer på att jag borde låta glad och krampar glättigt, tröttnar och suckar ljudligt åt mig själv samtidigt som jag speedar upp det hela i ett försök att bara få slut på eländet, vilket leder till att jag glömmer hälften och måste ringa igen lite senare och kanske upprepa galenskapen.

* Bygga ett litet dominospel av mina cd-skivor utan att något går sönder.

*Röra mig en liten pyttemilimeter när jag tränar regelbundet. man kan tro att det skulle vara tvärtom, men det är bara skrattretande oruttat.

*Prata med folk som knackar dörr och vill sälja någon fanzine med obskyrt politiskt budskap. jag lämnas alltid av känslan av att jag nästa gång det händer borde låtsas att jag har lite kromosomförändringar som gör att jag pratar som en Pokémon.

* Skriva en hemtenta när distraktionsmomenten överstiger rimligt antal. först på listan idag har varit att titta på min jordglob. samt leka med gula tuschpennor och bygga dominospel.

6 kommentarer:

Susie sa...

Tusch tusch tusch (himla roligt ord)ett tips är att gå till handelsboden, där kan man få FYRA tuschunderstrykningspennor i olika färger för en ynka tjuga

Kristin sa...

Tänk på att Norge kan komma fungera som medlare ibland... Så kommer det gå fint med hemtentan!

Anonym sa...

Jag hatar dig fortfarande. Men dock ska jag dela med mig av mina två nya ord till dig... Mamsell är det första, ett gammalt ord för fröken, eller "ofrälst mö". Sååå 1800-tal, omg! Det andra är lejdare, en sån som förr i tiden ledde djuren in i slakterierna när deras sista timme var kommen.. Snacka loserförklaring numbero uno, "ämen shut up, din jävla lejdare!" Ja, var så god att njut, I´m the master:) Fast jag hatar dig fortfarande.

Anonym sa...

Asså det där med tala in mobilsvar är rätt enkelt.
"Ja hej det är josse. Va gör du ditt jävla cp? Ring mig. Ha de."
Sådär, den där kan du använda varenda gång, vem du än ringer
kort o bra o enkel

sus.: och ett väldigt sensuellt, laddat ord om du frågar mig (:

Oskar sa...

Jag har upplevt samma sak iaf med de gula pennorna, fast det gick över efter ett tag då jag insåg att det var ganska dumt.

Anonym sa...

sistah you rooock, you ROOOCK! och du är seriöst psyksjuk. oh and I liiike it!