onsdag 1 oktober 2008

Chocolate

Idag har jag blivit matad med choklad. Två gånger. Av vem? Jo, en kursare i min seminariegrupp. Först skickades chokladen artigt ett varv runt bordet, varav alla andra kursare lika artigt avböjde med ursäkten att "det var så tidigt på morgonen". Sedan kom chokladen till mig. Jag ba: "Hallå, varför har ingen tagit? Men guuuud, för tidigt, det är ju inte sprit liksom. Det är ALDRIG för tidigt för choklad. Ni är sjuka!" Varav alla unisont och artigt svarade att det är jag som är sjuk.

Sedan när dagen började lida mot sitt slut började jag vilt slicka i mig allt pärlsocker som var kvar på bordet efter min uppätna kanelbulle. Då fick jag lite choklad igen, med en artig kommentar om att jag väl inte behöver äta smulorna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

assoo.... joo, kan va för tidigt med choklad. liksom smakar illa om man fortfarande har kvar tandkrämssmak eller så. Dock är så inte fallet med sprit. Det vill säga, det är ALDRIG för tidigt med sprit. Och när vi ändå är inne på ämnet, det är heller ALDRIG för sent med sprit.

Anonym sa...

väl talat sistah (?).

Anonym sa...

?