tisdag 14 oktober 2008

Plug In Baby

Det här med livsmotton. Aldrig varit min grej. Aldrig kunnat säga något riktigt smart inom loppet av en endaste mening liksom, det har tagit minst flera stycken. Däremot har jag alltid velat ha ett. Ett som liksom take the breathe away från alla, som gör att alla tänker "Den där Josefine, hon verkar särdeles begåvad/sannslöst festlig".

Och nu menar jag inte att jag vill vara en sån där som på fejjan eller i prettointervjuer anger motton som "Högmod går före fall" eller "Bättre fly än illa fäkta". Det ska ju vara nåt som man hajar och som går att applicera på saker.

Läste häromdan på en fin blogg om mottot "Ack, även du min Brutus". Sjukt kul! Varför kom inte jag på det?

Har några jag nominerar, men kan inte riktigt bestämma mig. Så jag använder en livlina och vill rådfråga publiken: vad ska jag ha som livsmotto? Det måste vara nåt smart, gärna roligt och passa min älskvärda personlighet.

1 kommentar:

Anonym sa...

plug in, baby duger väl?