tisdag 28 oktober 2008

Monolouge

Asså jag är alldeles för upptagen med att hitta på saker att göra istället för att pluggga, så jag orkar heller inte vänta på att ni ska komma med smarta Bitchanalyser här nedan. Gör gärna det, när ni har tid och lust. Men nu ska jag berätta om en braig sak som hänt min privatekonomi, i dessa tider av finansiell kris och allt.

Jo, jag hade glömt att lämna tillbaka en film på den lokala videohyrbutiken. Tänkte att jag skulle vara tvungen att betala en förseningsavgift på den när jag gick och lämnade den, men se det slapp jag. Var det för att jag var så snygg? Var det för att jag var så trevlig mot kassörskan? Eller var det för att jag hyrde Madicken samtidigt och hon i en anda av barmhärtighet kände att den stackars 22-åriga bruden framför henne förmodligen hade nog med problem som det var?

Inte vet jag. Plånkan blev glad i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men va i helvete. hyrde du madicken?

Anonym sa...

you know it!