fredag 24 oktober 2008

Tralala Lilla Molntuss...

Två bra saker har hänt i mitt liv.

1. Jag lärde folk på jobbet vad "ekivok" betyder. Kändes djupt tillfredsställande att få vara den som har nåt att komma med. Kändes också bra att det var just det ordet, i och med att jag själv stod som ett frågetecken när jag första gången fick höra det.*

2. Jag har börjat duscha med ett par byxor. Inte på mig alltså, utan de hänger bredvid. Det är ganska kul.

*Det var på nån familjemedlems fölsis, då jag dagen till ära hade målat en jättetjusig blomma på en teckning. Blomman möttes dock av illa dolda hånskratt från samtliga i min familj, som efter enträget frågande från mig erkände att den såg "ekivok" ut. Ja, jag var tvungen att googla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ekivok är helt klart ett av mina favoritord.

Anonym sa...

1. såg blomman ut som en penis?

2. för att du inte orkar tvätta?

Anonym sa...

1. pardon my french, men vissa kallar det köttkuk. hillarious om du frågar mig. men svar: ja.

2. asså, de är tvättade och hängdes där på tork. sen kom de att hänga kvar och nu känns de som en trevlig vän i hamnen, liksom. eller vad säger jag, i badkaret menar jag ju. så alltså svar: eh ja.