tisdag 10 april 2007

Times They Are Changing

jag känner att det är dags för ett litet modest resonemang om ägg.

ägg, detta fantastiska livsmedel! ägg är gott. ägg är bra. ägg är billigt. ägg finns att köpa i förpackningar av olika storlekar, anpassat för alla olika sorters äggsugna medborgare.

förr i tiden, dvs för ungefär två månader sedan, var mitt förhållande till ägg inte alls såhär rosenskimrande och bekymmersfritt ska ni veta. ack nej. jag led av vad vi så bekant brukar kalla för "äggstress". den artade sig på så vis att varje gång jag köpte ägg (i en liten blygsam förpackning à 6 ägg), fick jag väldiga problem med att äta upp dem sedan. jag visse inte vad jag skulle göra med dem, och varje förslag tycktes gräsligt krångligt - koka på morgonen (hur många minuter?), göra omelett (varför går den alltid sönder?), baka (men jag kan ju inte baka), kasta på utbytesstudentestjejerna i mitt kök (oturligt nog gömmer de sig ju alltid på sitt rum) etc.

men som i ett trollslag sitter jag nu här på andra sidan äggstressen under min korkek och är...lycklig. fast jag är en ko, har jag med hjälp av mina makalösa matematiska förmågor räknat ut att jag på drygt två veckor kommer att ha ätit 30 ägg. exellente, magnifico, splendido!

6 kommentarer:

Frida sa...

Och så har du inte berättat att du blivit med blogg! Jag lägger genast till dig som favorit.

Olof sa...

gôtt o se daj.. as always!

Anonym sa...

Jag ÄLSKAR den...underbarunderbarunderbar...Grattis till tillskottet:) Du är ju som gjord för att blogga!!! Detta ska firas..Öl???någon???Nuu??

Anonym sa...

Hoppas en viss liten varelse vars namn börjar på A och slutar på NJJJAAAAAA känner PRESSEN nu!

Frida sa...

Aha det här med benen förklarade en hel del.. Vad skulle man göra utan dig och dina drömtolkningar? Förmodligen famla i mörkret..

Anonym sa...

du är sannerligen är mycket pervers amöba. och jag gillar det. vet inte riktigt hur jag ska kommentera 30 ägg förutom att om jag ser dig stå o klappa äggen i kylen när du kommer hem upp till sthlm, kommer jag ta en stekspade och jaga dig runt huset samtidigt som jag gormar PAJ POJ!