fredag 20 april 2007

Say It Right

Saker jag gnisslat tänder över senaste veckan:

* Spårvagnsfasan att möta en liten ond cilvilklädd vakt som kräver en på all kosing.

* Göteborgspostens skymfning av mitt brevinkast varje morgon. BORT SA JAG!

* Tidens relativitet som aldrig räcker och blir över för mig. Jag undrar om det inte är någon som systematiskt snor lite för mig och gömmer undan någonstans (och nomineringen till vem det kan tänkas vara är multipla).

* Vårklyschor som bara haglar över en jämt och ständigt. Kan alla vara så hemskt vänliga och sluta säga "Amen vad SKÖNT det är med sol ändå!", "Tyyyyyypiskt aprilväder" och "Det är så FANASTISKT med så ljusa mornar". Face it, det är askallt nästan jämt och snart börjar regnperioden igen.

* Tvättstugan på Olofshöjd. Inga vidare kommentarer.

* Folk som tycker att pyttesmå bebiskläder är det puttenuttigaste de vet, och uttrycker dessa vidriga fetisher på 2:ans spårvagn när jag sitter på sätet bakom. LÄMNA. MIG. IFRED.

* Övriga bakslag, där bl.a. senapsattacker, komma-en-timme-för-tidigt-till-skolan-incidenter och framtidshysteri inkluderas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men tänk vad skönt att komma en timme för tidigt till skolan ändå. Som om nån bara ger dig en timme från ingenstans. Tjohej! säger vi åt sånt

Lembit sa...

är "tjohej!" verkligen ett adekvat uttryck i sammanhanget? nåväl, kanske.

Anonym sa...

men liebling, vilken vecka du verkar ha haft och vad gör vi? Jo, vi åker bort och lämnar dig ensam med all din ångest...FYYYYFAAAASIKEN vilken dålig stil, hemska, hemska kompisar....aldrig igen! Din ångest kommer alltd på första plats hedanefter! KRAAAAM

Lembit sa...

det är bra. min ångest måste själfallet ALLTID prioriteras. men om veckan var tandgnissel var ändå helgen ett uppköp. skakning av rumpa två dagar av tre och vackert umgänge= softa puckar.