torsdag 12 april 2007

Shooting Star



Kära kamrater! tänkte utreda eventuella missförstånd eller undringar om mitt s.k. bloggnamn (om inte annat vill jag prata om mig själv igen).

alltför få sitter inne med kunskapen om att jag har en fjärdedels estniskt blod i kroppen, men så är det faktiskt. även om det inte hörs på mitt eleganta förnamn, finns det andra namn som kan göras gällande...och här borde det börja ringa klockor hos alla samhällsmedvetna och fruktansvärt intelligenta människor (vilket jag vet att hela mitt umgänge kan skriva under på)...just det; ALLA PÅ ESTLAND HETER LEMBIT.

vad kan då vara naturligare för mig, som den smygpatriot jag är (till en fjärdedel naturligtvis), att här på andra sidan av det förorenade havet helt sonika anamma namnet?

här bredvid på bilden ser ni inte vemsomhelst. den stiliga mannen ifråga råkar faktiskt vara en brittisk politiker, men av estnisk härkomst. och hans namn lyder: LEMBIT ÖPIK. är det inte det vackraste ni sett?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Han ser ut som ett förstaklassens spån, IMHO ;>
Namnet var snyggt dock

Anonym sa...

LEMBIT i mitt hjärta!

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1046051,00.html

baltazar?

Lembit sa...

baltazar vill hälsa via sin agent att han inte kommer in på länken och är hemskt nyfiken på vad det kan handla om...men om det är nakenbilder från hans semester i Troppan förra året har han inget att kommmentera förutom att han trodde det var äppeldricka han blev serverad.

Anonym sa...

det hela slog mig faktiskt idag. att det var därför du tagit det fina namnet alltså. nämligen dina estniska gener. kristian luuk är också est ju. fler kända ester?