söndag 8 april 2007

Confessin' The Blues

10 anledningar till att your's trulys kontakt med socialvården borde vara mer frekvent än i nuläget:

1. Jag pratar för mig själv och inbillar mig att jag kommer till insikt.

2. Jag pratar med mitt gosedjurssjölejon Baltazar och är övertygad om att vi båda kommer till insikt.

3. Jag pratar med (läs:skäller på) datorn och är rädd för att vi aldrig kommer komma till insikt.

4. Jag har ett mycket osunt förhållande till allt som kan definieras som "frukt&grönt", i synnerhet bladsallad. införskaffningen av ett mangogold-huvud och ett roman-huvud på marknaden igår har bara bidragit till utökade perversiteter. nu ligger de uppe i min kyl och jag kan knappt bärga mig tills jag får rusa upp och gosa med dem igen (och ja, jag pratar med dem och vi når nirvana varje gång).

5. Jag vurmar för barndomen, hyser hatkärlek till ungdomen, skyr vuxenheten och längtar skarpt efter pensioneringen när jag kan få bli den ilskna tant jag vet ruvar inom mig. jag ska tälja min käpp till ett spjut och kasta på den som inte låter mig sitta på bussen eller lämnar kvar något i tvättstugan.

6. Jag kan ha väldiga besvär med att använda handkräm, för att jag får för mig att jag måste tvätta händerna precis efteråt, och sen blir jag stressad över att krämen går bort och mina händer blir ännu torrare. det leder till att jag försöker planera in användandet av handkräm lite smidigt, vilket i vanlig ordning och på lembit-manér kräver ett omständligt kalkylerande som ändå går åt pipan i slutändan. ibland blir besvären så överhängande att jag gömmer handkrämen för mig själv så att jag inte ska bli nervös.

7. Jag går fortfarande och hoppas på att landet Narnia ska finnas i min garderob, varje gång jag öppnar garderobsdörren.

8. Jag lyckas lura mig själv och gömma saker för mig själv när jag inte vill ha dem på ett tag (se punkt 6).

9. Jag har fortfarande inte riktigt lärt mig digitalklockan eller skriva skrivstil. Varför lät mamma och pappa mig ens sluta lågstadiet?

10. Jag sitter inne med vad en person i min närhet en gång kallade för ett "neverending flow av ord" , men lyckas sällan (för att inte säga aldrig) förmedla något utav som helst värde till min omvärld. de som inte tror mig kan läsa denna lista en gång till och leta upp telefonnumret till socialen på eniro.

osv osv osv....

1 kommentar:

Anonym sa...

jag behöver sannerligen inte leta upp socialtjänsten på eniro, jag har dem på snabbval.
det som skrämmer mig är att det kanske kommer gå i arv... "kommer".


ps!
hälska baltazar den fluffiga gossedjurssjöhästen från mig!