måndag 31 januari 2011

Goldeneye

Day 19- Something you regret

Okej. Lite det här att om jag hade fått det här svaret i en intervju i en blaska hade jag typ velat säga "det är ingen idé att ångra saker" etc. Grejen är ju att det gör man ju. Typ jag borde inte varit så in i helvetes jävla rädd och orolig för allt när jag var yngre. Hade typ ångest över allting. Sedan kan man ju ångra att man inte tog för sig mer och bara levde ut allt som liksom fanns i en redan som 13-åring. Samtidigt kan man ju inte ångra att man var SIG SJÄLV i en allmänt störig värld liksom. Däremot, och detta kan jag än idag älta och fetångra är ALL DENNA SKIT JAG TAGIT AV FOLK JAG VARIT IHOP MED. Ibland kan jag seriöst bli helt kallsvettig av ilska när jag tänker på det. Eller bara sjukt jäkla ledsen. Men men, jag tröstar mig med att jag många gånger varit ett as tillbaka *är alltför hämndlysten för att haja en eventuell tragik i detta*

Så min slutsats är: jag ångrar en del grejor, men min ambition nuförtin är att i egenskap av att vara en bitter hagga i sina bästa år ta lite annorlunda beslut som jag kan vara nöjd med även om 10 år. Eller okej, inte 10 år kanske men i alla fall ett år framåt *sätter upp realistiska mål*

Inga kommentarer: