söndag 6 februari 2011

Play Dead

Day 20 - This month

Mmm. Januari-februari. Vilken myyyyysig måndag. NOT! Nämen den handlar väl mest om att jobba häcken av sig för och med det mesta. Kombat med att vara sjukt disträ och stissig.

I helgen slog jag alla sådana rekord när jag vaknade, apstressad och kom på att jag
1. glömt mitt visakort på sället jag hängde på i fredags
2. glömt att lämna tillbaka en dvd-film* som vi lånat för flera veckor sedan

Hittade dock lite stålar hemma och åkte in till stan för att inhandla lite fölsispresenter. TAPPAR KJOLEN PÅ ÖPPEN GATA**. Åker sedan (med kjolen i väskan) och smörar järnet för folket i dvd-butiken så min förseningsavgift inte blir för hög. Kommer sedan slutligen hem och krossar ett glas while doing the dishes.

Suck liksom.

Och idag har jag sökt ett jobb och försöker känna annat än hysteri över veckan.


*JAG SÄGER ALDRIG VILKEN!

** En gravidkjol från Mami som är en sådan där omlottpryl. Knuten gick upp, den föll av, jag skrek "AAAH HJÄLP JAG TAPPAR KJOLEN!", slet av mig den, stoppade den snabbt i väskan och sa till min kompis som var med: det var nog ingen som såg. Vartefter en man gick förbi och ba "Nåväl, det var ju fint så länge det varade" och ja ba "amen precis, lite så det är i mitt liv..."

2 kommentarer:

myran sa...

jikes! i feel the feeling! livet alltså. jag tycker faktiskt att det är rätt svårt just nu =need for pepping-dejt coming up.

Sistah sa...

HAHAHHAHAA asså! Nej det var nog ingen som såg snuff, iaf inte förrän du vrålar på öppen gata "JAG TAPPAR KJOLEN" för det är ju inte alls sånna utrop som gör att folk vänder på sig BWAHAHAHAA asså BRILJANT säger jag!