tisdag 21 december 2010

There Is A Light That Never Goes Out

Day 07 – Your best friend

Jag har flera nära, fina som liksom hade kunnat utgöra inlägg på en hel blogg. Men såhär: syrran är min bästa vän. Hon är den som jag utan att blinka skulle välja om ett alien landade på jorden som i Liftarens Guide i Galaxen och ba "jorden sprängs om 2 min och du får välja en att ta med".

Och sen så är Marina min bästis. Vi har alltid varit det, och även fast vi växer upp och utvecklas och allt det där så är hon fortfarande min bästis. Det hela började med att vi byggde snögudar i buskarna när vi gick på lågstadiet. Och sen har det fortsatt med lekar, hemlisar, skratt, brevväxlingar, svek, gråt, glädje och massa, massa telefonsamtal. Vi är såna som liksom har skapat en egen tidsräkning och ett eget slags språk.

Aldrig har jag träffat en så stark, smart, komplex och rak person. Jag är halv utan henne. Det går aldrig över. Så är det!

Inga kommentarer: