måndag 6 december 2010

Save Up All Your Tears

Day 06 – Your day

Mmm. Lite det här att min rumskollega efter två timmar i samma rum som mig ba "Eeeeh, du är väldigt arg idag va?" Det var förmodligen strax efter att jag klagat på uppstyrningen av jobbets julfest här i dagarna, konstaterat att alla på hela bygget är dumma i huvudet, samt kastat pennvässaren i golvet. Alltså behovet jag har av MASSAGE av mina tinningar är OÖVERSTIGLIGT ibland! Sweet lord.

Jaja, det var en sån där dag när man ba vill gå hem och lägga sig igen och inte vakna förrän krokusarna eller vad det där vårblomstret heter börjat växa igen. Men det gjorde jag alltså inte. Istället satt jag och var på mitt sämsta humör hela dagen. Blev alldeles vansinnig på precis alla jag var tvungen att prata eller mejla med. Åt en ganska god matlåda under sammanbiten butterhet. Drog ner min hatlapp på toaletten där det står nåt fullkomligt idiotiskt som kan sammanfattas i att "det är viktigt att kvinnor tänker på hygienen och är diskreta". Kände mig ytterst rebellisk. Eh.

Gick iväg på ett seminarium och ba OKEJ JAG DRICKER VINET OCH GÅR HEM SEN. Men så var det rätt trevligt, och så var det flera som kände mig, och så gick min kollega därifrån, och så blev allting mycket lättare och nästan lite roligt. Och sen gick jag hem, åt min pasta, fortsatte jobba och har inte ens tänkt på att det är trist att jag kommer vara ensam nästan hela veckan.

1 kommentar:

myran sa...

åh! vilken fin text på din header (har ingen aning om det heter så eller hur det stavas... kanske ett extra d?)! "en elefant glömmer aldrig"

*meganöjd*