torsdag 15 juli 2010

She's My Man

Morgonblöggiztime!

Idag kom jag nästan hela vägen till jobbet utan några större bekymmer. Höll däremot på att inte komma ut genom spärrarna. Hatar när sånt händer! Man känner sig så himla dum och som man lksom måste förklara för alla andra idioter att SL visst "godkänner" att man vistas i t-banan. ÄH!

Måste också berätta: gjorde i jobbets räkning en efterlysning efter kvinnliga föreläsare genom Rättviseförmedlingen (asså jag suger på att länka. Det vet ni, och jag gör därför inte det, men man kan googla!). Så himla värt. Jag fick in asmånga svar. Blir så himla peppad! Lina Thomsgård är fan bäst!

Det här gör mig också sjukligt peppad:
"det trippas så jävla mycket på tå kring feminism och jämställdhet. man ska dela ut morötter till höger och vänster, dunka folk i ryggen för att dom vaknar upp ur sina dvalor och äntligen inser att kvinnor faktiskt utgör hälften av befolkningen. jag vill ba NEJ, nu får ni ta och SKÄRPA er. morötter kan ni plocka nån annanstans, här är det gestapo-stilen som gäller och inget annat. har varken lusten eller orken till att dalta med folk. framförallt så har jag inte tålamodet till det. jag säger som det är, och sen är det upp till var och en att hantera det. jag jobbar inte på ett dagis, jag ska inte behöva vara pedagogisk med vuxna människor. skärpning för FAN!" finns på samma bloggportalen under namnet unnasaj (!!!)

Gud, vad jag sprider sweet love i det här inlägget, blir typ stolt över mig själv! Låg senast igår kväll och grinade i sängen och titulerade mig själv "världens mest negativa människa", så ni förstår ju.

Inga kommentarer: