måndag 19 juli 2010

Give It Up

I väntan på den förväntade massiva responsen (!) på föregående inlägg tänkte jag än en gång ge er mina tänkvärda vardagsbetraktelser såhär på morgonkvisten (Obs! ironi)

Imorse på väg till tuben gick jag bakom en tanty som typ vaggade fram. Jag ba *tänker snälla saker om henens blommiga kjol* *går om tanty för att hinna med tuben* Tanty ba *tyst för sig själv men hörbart* Jaha, jag visste det!!! Man ba VA?! Dumma tanty.

I övrigt på västfronten intet nytt *teatralisk gest à la den där bögen i Ingen bor i Skogen* *förstår dock ej svart ironisk svt-humor* *är för glad för att vara indie osv*

Pöss!

Update: Måste bara få det här sagt. Det här med att min framtida arbetsplats till stor utsträckning kommer vara statliga myndigheter. Och det här med att jag har valt att jobba med vad man i sådana sammanhang brukar kalla för "jämställdhets- och mångfaldsfrågor". Jag kan nästan inte i ord uttrycka hur stor uppförsbacke jag känner av här. Mitt råd till alla som fortfarande lever i villvarelsen om att Sverige är "världens mest jämställda land" eller brukar slå sig för bröstet om att man borde "exportera den svenska jämställdheten", är helt enkelt att ta anställning på en statlig myndighet.

T.ex: idag möttes jag av totalt oförstående blickar när jag nämnde att jag skulle på nästa veckas Pride-festival, samt skojade om att A är lite sugen på snubben i the Tudors. Alla ba *KAN INTE TÄNKA UTANFÖR DEN HETERONORMATIVA TVÅSAMHETEN*

*blir obstinat* *spyr lite i en kräkpåse* *vill gråta med bloggar om ilskan istället*

Inga kommentarer: