fredag 9 april 2010

Trick Me

Det var ju första april för en halv evighet sedan. Läste tidningarna och ba "Hallå, ska de inte försöka lura en? Har hela media tappat all form av humor?"

Sedan har några veckor gått och jag har fått reda på att jag visst blev lurad. Varje gång. T.ex. gick jag på att internet skulle börja kontrolleras av EU om några år. 4 real. (Min reaktion: Va? Vad sjukt. Kanske kommer skära ner på alla onödiga statusuppdateringar på fejjan i och för sig....)

Det är sådana här saker som gör att jag aldrig kommer bliva stur.*




*Och för den som inte fattar parafrasen får tamej sjutton läsa på sin Pippi Långstrump bättre.

2 kommentarer:

Gergette sa...

Hahaha! För några sekunder trodde jag också att det var sant, med tanken: "ja fan, det slösurfas ju väldigt mycket. ta exempelvis alla onödiga statusuppdateringar på fb."

lemis sa...

Skönt! Nu känns det lite bättre. Älska att man, om det varit sant, i så fall utgjort en del av problemet. Apropå de där onödiga statusuppdateringarna menar jag... *skäms lite*