fredag 23 april 2010

Dancing Barefoot

Imorrn är det Feministiskt Forum på ABF-huset. Förutom det fullspäckade programmet med massa intressanta grejor, är det här några anledningar till att gå:

"Feminister är sådana manshatare! De tycker ju att män är djur, för de sa dem på tv en gång"

"Den här "genusvetenskapen" är ju bara politiska åsikter och lösa tyckanden. Dessutom är alla som läser det flator. Och de är fula."

"Men är det inte trist att gå runt och vara så negativ jämt? Sluta vara en sådan bitterfitta!"

"Jo, jag ska vara pappaledig, men jag ska nog vänta ett tag. Så barnet blir lite större och man kan ha det i vagnen, gå ut och hänga med polarna i parken. Nu är det ju bara jobbigt, när det kryper omkring och håller på."



"Svenska skolan är verkligen bara anpassad efter tjejerna. Det är så himla synd om alla killar!"

"Här tror vi inte att kön borde gå före kompetens. Varför vi inte har en enda kvinna i styrelsen då? Jomen det finns inga kvinnor att rekrytera."

"Kan vi inte glädjas åt att vi nästan har lika höga löner?"

"När tjejer börjar med de här feministtjafset brukar jag säga: Kom på en enda kvinnlig uppfinnare! Då blir de tysta, haha."

"Jag lyssnar mest på 60-70-tals musik, typ pop/rock. Att jag bara namedroppar killar? Jomen det fanns ju nästan inga kvinnliga artister under den tidsperioden."

"Jag har inget emot gayfolk. Särskilt inte när de är kvinnor. Och är snygga och hånglar. Haha!"



"Varför hade du kjol?"

"Men varför sminkar du dig och rakar benen då? Är inte det lite dubbelmoral om du nu är feminist och allt?"

Jag tycker inte att homosexuella ska få adoptera. Det är inte naturligt! Vad som är min bästa sexuella fantasi? Att ta min tjej i röven."

"Alltså jag förstår inte varför homos måste skylta med sin sexualitet jämt. Kan de inte bara klä sig som alla vi andra?"

"Det var skitjobbigt att du inte åt p-piller när vi var ihop, så hoppas verkligen inte du gör det med din nya!"

"Men jag diskar visst!"

"I andra länder visst, men här har vi inga jämställdhetsproblem. Här är det snarare männen som är diskrimminerade!"

"En kvinna kan aldrig göra någon förändring. Det har heller aldrig funnits några kvinnliga ledare. Margaret Thatcher? Men var hon verkligen kvinna?"

"Många kvinnor överdriver ju det här. Jag menar, man kan ju inte älta rösträtten hela tiden. Nu har ni ju fått den, det är väl bra i alla fall?"

True story.

2 kommentarer:

Gergette sa...

På den vill jag säga: "Men om du har möhippa, Lembit, och du beställer Chippendales, så kommer det en Maj-Britt från ekonomiavdelningen, då blir ju inte du lika glad."

Lembit sa...

HOW COULD I FORGET!?!?

Obetalbart.