tisdag 6 april 2010

The Logical Song

Rätt ofta drabbas jag tankar som: Bullen, är jag onormal? What have I done to deserve this? Vad sjutton är poängen med allt egentligen? Ska jag bara inse att det egentligen är mig det är fel på, sluta att vara en arg bitch i sina mest aggressiva år, lägga av med att klippa mig i "konstiga" frisyrer och typ lära mig hur man hittar till Eslöv och hur man skaffar en pensionsförsäkring och bara vara som en mänska?

Och sedan läser man Mia Skäringers bok (någonting med kåt i titeln) och ba: Aha. Ännu en "känslomänniska" och nu går det ju lite bra för henne, i alla fall. Men jag saknar ju asmycket hon har liksom. Hon kan härma dialekter - det kan inte jag. Hon kan finna ro på en ö på västkusten - det kan inte jag. Hon kan förmodligen tvätta sitt hår med schampo som gör håret glansigt - det kan inte jag. Etc.

Så då hamnar man återigen i känslan då man frågar guden man inte tror på vad man håller på med egentligen. Ska man gå i terapi? Ska man återuppta dagboksskrivandet? Ska man kanske gå ner sina vinterkilon ändå? (Hell yeah, om andan faller på, inte förrän det sista påskägget är uppätet)

Men. Sedan. Går man. På ett jobbmöte! (Notera här min lite moderna ungdomsboksstil, Grejen är att. Man ska. Prata i korta. Meningar. Och punktera. Mycket. reds anm)

Och då sägs de här kommentarerna på mötet:

Haha, sexuell läggning låter så konstigt!

Så sexuell läggning är när man är gay, och könsöverskridande identitet är när man typ INTE VET VEM MAN ÄR?!?! Hahahaha!

Eh, kan man verkligen bli diskriminerad i en hiss?

Och då förstår man plötsligt. Vem man är, vad man håller på med, varför man klipper sitt hår i jävligt för en själv rationella frisyrer och varför man är den där arga och aggressiva bitchen. Varje dag, och allt mer och mer. Amen.

4 kommentarer:

J. Lejon sa...

http://www.grandebarbe.com/per/lina.mp3

"Kul att du har något att göra"

lil' sis' sa...

Jag DÅNAR här borta. Kära J. Lejon tyvärr vet jag inte vem du är men TACK för att du la upp denna länk. jag blir så vansinnig att jag inte vet vad jag ska göra!!

ja men det var ju JÄÄTTEtrevligt för lina att hon har ngt att göra... EH. och va roligt att radiomannen (är obildad/dålig på namn aka jag vet hur han ser ut men inte vad han heter) och det var ju jättekul att han gillar roliga kvinnor.

....EH????!

syrran dina inlägg, dina frisyrer och aggressivitet är vad som får mitt liv värt att leva ibland. det känns så bra när intelligenta kvinnor tar upp kampen och inte ger upp. fy fan va jag är på din sida. !! du sopar mattan med de där pundhuvuna som mamma skulle sagt!

lillasyrran sa...

hoppsansa mitten-biten blev lite knasig i min förra kommentar. ja jag sa ju att jag blev upprörd, men ursäkta, ursäkta. dock tror jag mitt budskap går fram. jag är arg på radiomannen. väldigt arg.

En mycket ilsk Lembit sa...

J Lejon är det bästa lejonet! Och lil's sis' är den bästa syrran!

Ja, det här dånade man ju över. Tyvärr stämmer det här alltför väl överens med min förförståelse om Parlamentetgänget, den mansdominerade humorbranschen och ja, den mansdominerade världsordningen. Men bra att vi upprörs!

Snubben var ju tvungen att be om ursäkt på Newsmill sedan också. Han skyllde på att han inte var "väl förberedd". Och 10.000-kronors frågan lyder: Hur förberedd ska man vara som radioman för att inte uttrycka misogyni i en intervju?