onsdag 26 augusti 2009

Gypsy

Okej, nu är det slut på sötebrödsdagarna! Om mindre en än vecka börjar skolan och jag måste se till att ha blivit en välskött, ordentlig och förberedd student innan dess.

Det här är min fantastiska plan: leta runt som en galning bland alla flyttlådor och försöka hitta en jättefin skinnmapp som jag fått av Bästisen och en tom pärm, så jag kan se seriös ut när jag pratar med min handledare första gången. Jag har dessutom en almanacka från Ordning och Reda. Den är mörkrosa och har en My Little Pony sticker.

Känner mig rätt labil för tillfället. Story of my life liksom, men flippar lite över det mesta. Känner mig allt annat än en välartad student på väg att ta sin fil kand. Igår bekände jag kanske för den sista personen som inte visste om det att jag suger på digitalklockan. Fick även höra att jag ser trött ut när jag tänker. Lite oturligt kan man känna såhär mitt i akademikerkarriären och fåfängligheten.

Har mejlat lite med en tidningsskribent om en braig artikel denna skrev häromdagen om kulturlivets ensidiga skildringar av medelklassen i Sverige. Märkte att det hela för min del urartade i en Blame-70-talisterna-harang. Skitmoget verkligen, att å ena sidan raljera över många 70-talisters känsla av alienation i en vardaga av att hämta kidsen på dagis i villaförorten, när jag å andra sidan winar järnet över att inte ens kunna betala alla räkningar i tid och att det suger att bli vuxen.

Annars på Att Göra-listan idag:

* Ringa Sj och fråga varför de inte ville ge mig en biljett fast jag betalade.

* Läsa myndighetsrapporter och slå upp alla ord jag inte hajar.

* Stalka min frisör.

Obs! Alla ni som vill och kan göra saker med mig i hufvudstan i höst/vinter kan väl hojta. Annars måste jag gå en drejarkurs *desperat*

Inga kommentarer: