måndag 4 februari 2008

Monday Monday

Asså seriöst, varför kan inte mitt liv vara lite mer som en film? 6 genrer som jag tycker hade varit uppiggande:

*Amerikansk high school-film: Alla mina H&M-trasor byts ut till värsta Cluelessoutfitsen, Olofshöjd byggs om till en pampig lyxvilla och jag får bitchfightas och dricka mocha-choco-loco-latte varje dag.

*Brittisk komedi: Jag får en schysst accent. Även fast jag har fräknar och är vit i hyn, framstår jag som rätt good lookin och hela livet är en enda lång witty kommentar.

*X Superhjältefilm: Jag har på mig någon slags mantel och ägnar rätt mycket tid åt att se farlig ut i motljus. Även om sparkdräkten man måste ha på sig är obekväm, får jag ändå folkets erkännande och beundran. Plus att jag kan säga klichéartade saker som "With great power comes great responsibility" och komma undan med det.

*Animerad japansk film: Man får långa ben om man tecknas som en mangabrud. Jag blir i och för sig rätt våpig och saker allmänt smygporriga, men det kan ju ha sina fördelar också. Man kan t.ex. få rida på en drake.

*Deckare/polisfilm: Jag får äta munkar och kanske hota någon i förhörsrummet. Är filmen svensk har jag en Gunvald att skylla allt på, är den amerikansk kommer jag ha läppglans på mig non-stop.

*Någon alternativ fransk/italiensk/annan obskyr film: Jag skulle vara naken ungefär 87% av tiden, röka dyra cigariller och prata ganska hest. Men man kan ju käka halstabletter.

4 kommentarer:

Lembit sa...

okej I'm goin' low och commentar på mitt eget inlägg. the botten is nådd jag vet, men this is mucho importante shit: syrran kommer om 2,3 h och jag tippar på att vår filmgenre den här helgen kommer hamna nånstans mellan psykadeliska wannabe Lynch-thrillers och en svart komedi med b-skådisar. dvs FETT STABIL UNDERHÅLLNING.

Anonym sa...

filmen om mitt liv är en dansk dokumentär om hur det är att emigrera till amerika trots att man har vietnam-stämplar i passet. utspelar sig postumt 9/11. jag är svettig och står barfota i div passkontroller och går igenom mina väskor samt försöker förklara varför jag vill, men inte för evigt, utvandra. den dramaturgiska kurvan är på klimax hela tiden(run, run you´ll never make it!) fram jag möter min konsult och det slutar lyckligt. på ett hotellrum som ser precis ut som de i oc när någon ska iväg och ha smygsex.
hälsa sumosen /kanini

Anonym sa...

balloonihead om denna dokumentär visades skulle jag bortse från danskan och med mycket stor lycka förtära godis till denna film och hylla barfota scenen med svett! det är sånt som gör en kväll till en mkt bra kväll. oo jaa. sen skulle jag kräva att alla headsen samlades för att MOFFA chips.
stabilt kära ballonghuvud.

Anonym sa...

En till filmgenre du får lägga till är ju pony girl! Okej att dokumentärer kanske inte räknas, men vi får väl göra en film då! Sjukt sexigt. INTE pervo. Just det. Nu har jag hinkat vatten och ska däcka några timmar, sen blir det Beauvoir för fulla slanten! Yey! Tack för en grym melodifestivalkväll/natt! :D Och hoppas datorn din fixar till sig så du kan komma in på min sjukt viktiga blogg! Jag lovar du kommer bli så upplyst och förundrad över allt meningsfullt jag skriver! Puss och kraaaam! /Karin