torsdag 14 februari 2008

G Slide

6 saker som folk borde göra i större utsträckning:

*Parodier på Girlmore Girls. asså seriöst, det finns så mycket att hämta. bajskrystad dialog, konstiga karaktärer och ett fjompigt soundtrack. den bästa jag hört var från p3 i somras när radiofolket went Anna Skipper och misstänkte att Lorelei förmodligen närde sig på algsmoothies.

*Bråka på spårvagnen. Andra Avenyn live liksom, vad mer kan man begära?

*Döpa sin hund till BALTAZAR och göra reklam för "frusen man som söker kärlek" i Norrland. hade man inte vetat vad de pratade om skulle man kunna tro att de ville ha en ny värmepanna eller dylikt. mycket underhållande.

*Nej men gud, nu vill jag skriva nåt om Girlmore Girls igen (det står på i bakgrunden och jag blir alldeles vimmelkantig av irritation). men det ska jag inte. okej, folk borde göra bra tv-program. en serie jag kan följa. long gone är dallas' storhetstid och bevvaneftermiddagarna, och nu när O.C är slut vet jag inte vad jag ska göra. de har t.o.m. skurit ner på 7th heaven. HALLÅ?! jag försöker adoptera Gossip Girl, men jag måste erkänna att den inte är lika beroendeframkallande som allt nämnt ovan (förutom Girlmore Girls såklart). kan inte nån förbarma sig och göra en lagom pubbig men ändå glassig såpa (obs! får inte utspela sig i Göteborg) och krydda med lite ögongodis och humor?

*Träna med mig på Fysiken (alla 2 (generöst räknat) som läser bloggen i Gbgområdet vänligen ta emot vinken).

*Komma på min och Karins gemensamma födelsedagsfest som vi ska ha lördagden den 15:e mars! lite läskigt att bara outa det så här, men jag och Karin har i alla fall pratat om det i nyktert tillstånd en gång. det kommer bli årets partaj, boka in i almanackan!

1 kommentar:

Anonym sa...

men gud. inga feta serier asså, varför inte vara inne mer på skype isället din dumma korkbralla. /robinson-marina (jag upptäcker faktiskt en kontinent här)