tisdag 12 februari 2008

Flavor Of The Week

6 saker som jag så insiktsfullt noterat den senaste veckan:

*Ett hektiskt akademiskt liv gör en inte smartare, tvärtom. det föder istället en enorm längtan efter en fullvärdig icke-intelllektuell underhållning och njutning, vilken man självklart faller för. det hela accentueras och förvärras sedan med åren, vilket leder till att man i slutändan är mer korkad än innan man började plugga. hade man istället stannat på en schysst inlärningsnivå hade man kunnat ta till sig tänkvärda dokumentärer och finkulturella yttringar mycket bättre och endat upp som en rätt normalbegåvad person med givande intressen.

*Ovanstående resonemang förklarar således min fascination för pony-play, hur bra Carolina Gynnings singel ändå blev och hur många sminkreklamer Penelope Cruz kan medverka i. samt mitt ointresse för USA-valet, dokumentärer om moderskap resp. sexturism och vad någon rysk poet tyckte om August Strindberg.

*Det är fett trevligt med helgbesök, i synnerhet från sin syrra. hon förklarar allt för en. t.ex. hur stort man faktiskt får le på kort samt att det är sjukt pk att säga pk.

*Baltazar blir ganska ilsk och brunfärgad när man tappar honom i morgonkaffet.

*Amy Diamond får säkert en höjning i veckopengen nu. och det förtjänar hon.

*Jag är beredd att göra precis vad som helst för att slippa öppna böckerna ibland. VAD SOM HELST.

2 kommentarer:

Anonym sa...

josse. har gynning släppt en singel? vad gör amy daimond för att förtjäna extra mycket lördagsgodis? herregud av mina frågor att döma kan man ju tro att jag varit borta länge.
men det har jag inte. jag har däremot upptäckt att man inte blir smartare av att studera engeska, så att säga, på plats, kan man säga. däremot lär man sig mer koreanska. over and out yours sinserly /kanini.
p.s jag och michi har ett bråk om huruvida det låter bäst att säg sinserly yours eller yours sinserly. var står du i frågan? marcus den lilla svikaren avslutar sina konsultbrev med bara sinserly. det är jag fett emot.

Anonym sa...

asså såhär, hon har ju ett program där hon gör massa saker (nästa gång ska hon interjua groupies t.ex) och förra gången gjorde hon en singel. bert godkände och i et ju alla ad det betyder, eh. asså det här kommer ni nog snacka om, men alla som snackar engelska har värsta regelboken hur man påbörjar och avslutar brev. "yours faithfully" får man skriva till folk man känner okej bra, t.ex. ens lärare (!!!). fett kul, så jag lägger min röst där. en annan favorit som en av mina old fellow koreaner kom på är "to who it may NOT concern". xxx/Josse