torsdag 10 februari 2011

Walking On Broken Glass

Day 21- Another moment

En sån där gång som jag brukar tänka på ibland för att pigga upp mig själv. Jag har ett par tajts som är hälften svarta, hälften randiga, så det ena benet är randigt och det andra randigt liksom. Jag hade på mig det en dag när jag fortfarande pluggade och bodde i Göteborg.

Sedan kraschade min dator, och efter några timmars hysteri då jag stängt av och satt på datan 12.000 gånger, rusat till Siba, rusat ut från Siba, fått hjälp av kompisar och ringt pappa i panik ett antal gånger, ringde jag till slut en sån där datamänniska. Jag var i upplösningstillstånd men denna "data-Micke" eller dylikt gick med på att träffa mig på Avenyn senare under dagen.

Precis innan vi skulle lägga på frågade han hur han skulle känna igen mig. Jag tittade ner på mina kläder och liksom insåg att det inte fanns nåt annat att säga än: jag har ett svart och ett randigt ben. Han ba eehh, va? Jag ba ja asså, jag ser ut så. T.o.m. jag i det tillståndet insåg att det var lite festligt:D

4 kommentarer:

Hek sa...

Ååå vad jag minns den dagen. Jag minns även att jag drev med dig genom att skicka ett sms "ehmm asså jag har ett svart och ett randigt ben" några månader senare. Då ville du inte minnas detta tillfälle. Härligt att höra att det nu sjunkit in! <3

Lemb sa...

Men gud, är jag senil? Detta är ju oförglömligt! Tror nog att jag bara var lite korkad och inte fattade den högst uppenbara kopplingen, för minns, det gör jag! <3

Lil'syrran sa...

Aaaaah glädjen! Genom alla dessa år när jag ska beskriva dig är det historier som denna som jag brukar använda för att kunna beskriva den grymma syrran jag har. Ännu ett kryss i mitt exotiska fågelbingo.

Jag bara minns den underbara och legendariska folkdräktströjan - asså proud to be your sis', sis'!

Bighead sa...

Snuffsyrran, blev typ lite bölig när jag såg att du skrivit! Vi måste typ börja på vår bok snart, och liksom kartlägga allt sånt här once and for all. Minns även din Spice Girls period som den var igår, när du hade två toffsar och våffligt hår du vet? Snart kommer du hem!!!<3