fredag 18 februari 2011

Working Class Hero

Jag var på en arbetsintervju i veckan och fick frågan: vad är en bra arbetsmiljö enligt dig?

Hade jag inte varit på en arbetsintervju hade jag sagt: precis tvärtemot hur jag har det på mitt nuvarande jobb.

Det är faktiskt helt sjukt. Igår lämnade jag jobbet i vredesmod vid middagstid och hade en värkande ångestklump i magen hela kvällen. Låg i sängen och kunde inte sova. Vaknade idag med en lite lugnare mage och försökte i förnekelse ha en "trevlig" morgon med god frukost och kulturbilaga. Kom till jobbet, öppnade mejlen och VIPS så var jag rosenrasande igen. Det är så fruktansvärt TRÖTTSAMT.

Som jag sa på arbetsintervjun: Ja, absolut basic är att det inte förekommer någon diskriminering eller fysiska eller psykiska trakasserier på arbetsplatsen. Sedan tror jag att det är centralt att ha en bra relation med sin närmsta chef. Man måste veta vad som förväntas av en och blir delegerad arbetsuppgifter på ett tydligt sätt. Sedan tror jag det måste finnas en rak kommunikation med kollegorna. Det ska vara "högt i tak". Allt detta skapar en känsla av kontroll och trygghet, vilket jag tror är två mycket väsentliga delar i en god arbetsmiljö.

Epic fail, liksom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=9CC_9aFuEkA

Lembo sa...

asså åååååååhh. dock att de dog sen:(