måndag 9 november 2009

Heebie Jeebies

Om jag skulle låta en festivals namn få sammanfatta och benämna mitt liv i stort skulle det nog ändå bli Where the action is. För i mitt liv är det action, ska ni veta.

Som idag t.ex., när jag och Mami satt och måndagshängde lite random på Sösakuten. Först tjuvlyssnade jag på en halt och lytt tant som snackade skit om sin läkare i telefon. Tanten ba "Och det var så himla MÄRKLIGT, för han hade PORMASKOR på hela hakan!" *ställer krav* Jag ba "You go, tanten!"

Sedan när Mami undrade om jag ville dela på chokladkakan Papi köpt och jag tackade nej, avbröt en man i byggjobbarkläder mig och ba "Säg ja och ät så får du hår på bröstet!" *blink med ena ögat* Jag ba "ehhh....okej."

Sa ju det. ACTION.

2 kommentarer:

hönsmamma sa...

Vad gör vi egentligen på akuten igen...det är vad jag undrar?

LeMb sa...

Det är alltså the place too be at these days. det är så att säga rätt så hippt. lite ungefär som att hitta sig själv i Indien var i slutet av 90-talet, eller som Spy Bar blev när allt häftigt söderfolk kom på att de kunde lämna Carmen för lite frisk östermalmsluft.

Eller så var det ännu ett återbesök som undertecknad önskar vore det sista. Låt oss hoppas på det kära hönsmamman!