onsdag 11 november 2009

Heavy Cross

Tre insikter:

* Lagade just lite lunch. Känner verkligen att måltiden skulle kunna utgöra ett tvärsnitt av all min matlagning. Proteinet representeras av linser/bönor och blandas med tomatkross. Däri hamnar också alla grönsaker, då jag resonerar som så att det är för jobbigt att göra matlåda och lägga sallad i en separat burk. Blandningen är gärna slightly sönderkokt, medan måltidens kolhydrater däremot inte är tillräcklig tillagade. Det är ganska starkt och innehåller flertalet kryddor, men är egentligen högst intetsägande och inte särskilt njutbart att äta.

* Jag kan dela upp nästan alla bloggar jag läser i två kategorier. Första gruppen utgörs av feministist-politiska bloggar, som flitigt kommenterar allt som händer i samhället. De drivs ganska uteslutande av superambitiösa och driftiga tjejer som i sina profilbeskrivningar verkar försöka battla i hur många olika medier de kan referera till att de har publicerats i. Andra gruppen utgörs av folk som jag inte känner, men som skriver rätt mycket om sitt privatliv och gör det på ett så sjukt underhållande vis att jag bara måste läsa, gärna med många asterisker (*). Skribenterna är inte sällan gay och är intresserade av ämnen som jag inte vet nåt om/skiter rätt mycket i, t.ex. inredning eller mode/smink.

* Mitt sjukdomstillstånd har i alla fall fört med sig en god sak, nämligen enormt välprocessade Spotifylistor. Min kärlek för listor har verkligen nått perversa nivåer lately. Börjar snart tycka att all form av kommunikations- eller informationsutbyte ska ske i listform. T.ex. min kandidatuppsats. Eller det här blogginlägget *metafilofisk*

3 kommentarer:

K sa...

Du anar inte hur glad (upphetsad) jag blev när jag öppnade spotify på kåtan imorse. Spotifylistor är det ända sättet jag ska kommunicera på framöver.

*tänker på hur mina handledarträffar ser ut*

J sa...

asså HANDLEDARTRÄFFARNA! din ser ju dessutom bra ut! ni måste typ ha en theme song!

Heka sa...

Nu har jag uppdaterat mig. Fint med listor - skicka gärna någon bra till mig. Älskar att få såna. Ska börja smida på en till dig...