måndag 2 november 2009

Always On My Mind

Först tänkte jag börja sjukdomsblogga igen. Jag har så att säga material för det. Gamla läsare vet att mitt nick i sjukdomsblogglägena är Bråcket, av förklarliga skäl.

Men sen ändrade jag mig. Låt oss i alla fall konstatera att jag har otillbörlig smärta i ett organ just nu (och nej, det är inte hjärtat. Jag är varken hjärtsjuk eller försöker vara emo). Så kan vi titta på den här fina bilden, som jag tror jag måste fått skickad till mig nån gång. Eller så har jag bara som vanligt snott den.



Ibland bara inser jag varför jag älskar marsisar så mycket. För såhär förflyttar sig nämligen alltid en marsvisflock. På led. Det är ordning och reda på de här djuren, vet ni. Jag tänker att den här bilden även kan få symbolisera mig och mitt bohag när jag gör min slutgltiga flytt norrut imorgon. Man kan nog säga att jag och mitt bohag är en "flock" (eh). Om iinte annat är det ju jag och Baltazar. Och det är ju sjukt mycket ordning och reda på mig och Baltazar, som ni vet.

1 kommentar:

flossi och estreja anhängare sa...

av ngn snledning som jag nyss blev påmind om får marsvin alltid mig att tänka på dig.
marsisar rules!