söndag 30 mars 2008

Does Your Mother Know

6 saker som har varit bra med helgen (kolla! jag är optimistisk!):

*I mitt huvud började helgen i torsdags efter jobbet halv 5. En utekväll och fylla senare kunde jag lugnt sitta i skolbänken i ottan på fredagen och ändå känna mig harmonisk. Det var ju HELG. Jag är UNTOUCHABLE!

*Att det låg ett sådant där matbehållarlock av metall i väskan bredvid min säng när jag vaknade upp fredag morgon. Ni vet sådana man har i skolmatbespisningen. Och att jag kom ihåg att jag fått locket nån gång under tosdagsnatten och verkligen velat spara det och försökt förklara varför på spårvagnen. Jag undrar verkligen vad min motivering var.

*Att jag helt förlitar mig på min goda motivering sagt på fyllan på spårvagnen, att jag har bestämt mig för att behålla det.

*Mamma kom, såg och segrade och har förgyllt min helg med fint umgänge, god mat och mycket roande kommentarer. Ett litet smakprov:

J: Coop på Avenyn är ju ändå en sådan där butik som man kallar "välsorterad".
M: Ja, men de hade ju ingen basilika, de kan ju lika gärna lägga ner!

J: Jag gillade filmen, den var jättejättebra jö!
M: Hmmm, det var inte riktigt min "piece of cake".

M(berättar om lite bråk bland sina vänner och att ingen av dem vill vara ovän med henne, konstigt nog): Ja, jag kommer ihåg att hon sa att hon var ledsen...Hahaha, hon fick smaka min vrede!

J: Haha, Sandra skrev "Månprisma attack!" i sitt sms tillbaka...
M: She's the DUCK?!

*Det ligger fantastiska läckerheter i min kyl, and the're all mine! Come to MAMA!

*Jag har bestämt att börja säga "småtti" istället för "smoothie" för att provocera folk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, just det, matlådelocket!! Hade jag helt glömt! Tyvärr har inte motiveringen fastnat heller i mitt öldimmiga minne... men den var säkert superbra! ;) Ses imorrn!

Anonym sa...

vem fick du matlådelocket av? och vad sa allas vår eminenta eva om just ovan nämnda lock? /kanini

Anonym sa...

jo asså kanini, nu kommer du kanske smälla av lite. men jag dansade förbi sakerunderhudens bloggboksreleasefest, och där gav en snubbe (som jag tror var "exmannen") matlådelocket till mig. mamma eva tog det med ro, hon undrade var jag hade resten av skålen. vidare frågor tar vi i ett annat medie.

Anonym sa...

inte okej. vad hände med det trevliga sättet att varna varandra innan en hjärtattack, typ "nu kommer du bli mycket arg men.." eller "du är egentligen för liten för att höra det här men.."? jag vädjar till din goda uppfostran. /kanin