onsdag 12 december 2007

Very Loud

6 saker som man måste konstatera om jullåtar:

*Majoriteten är överflödig och pinsamma kvarlevor från diverse artisters svackor i karriären.

*Svennarnas älskade Absolute Christmas-skiva ändras lite på varje år för att det förmodligen finns en efterfrågan.

*Årets upplaga är Absolute Christmas Relax och är FAN INTE OKEJ.

*Vissa jullåtar är väldigt stämningsfulla och mysiga att lyssna på under pepparkaksbaket, andra frambringar endast dödsångest (till den sistnämnda kategorin hör bl.a. alltför käcka "Jag såg pappa kyssa tomten"-trudelutter samt allt material med Carola).

*2008:s Absolute Christmas skiva kommer förmodligen vara en samplad upptempoversion. T.ex. går kanske Darin och Tommy Körberg ihop för att sjunga en pop-magfläskopera-version av Mary's Boychild.

*Alla har någon nerv inuti sig som faktiskt gillar jullåtar, det spelar ingen roll hur hipp man är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg dig hoppa runt i halsduk och mössa till "jag såg mamma kyssa tomten" förra julen. och jag har smygfotat dig dessutom!! MOAHAHAHAHAA
dessutom ville du ha det stora paketet... själviska lembit.
tro inte att du kommer undan i år, du kan dansen och det blir på med sockor, halsduk, mössa, vantar och pyjamas!!

Lembit sa...

ursäkta, men nu glömde du glitterkransen jag hade i håret. som en krönt jesus. EH!?