tisdag 18 december 2007

Bleeding Love

6 saker som man vet kommer ske mycket, mycket snart:

*Julklappshandling i Stockholm. Last weekend before christmas. Oh yeeeeeeeeeees, jag är så jäkla PEPP.

*Julefridskränkningar, t.ex. att jag avbryts när jag snyftar över att Per Oscarsson DÖR i Kan du vissla Johanna.

*Den obligatoriska släktträffen i mellandagarna. man tror att det ändå ska ros i hamn, alla kusinerna är ju ändå hyfsat lugna och vettiga. dvs. sjukt trista typer. sedan hittar faster jullölen och saker går snabbt överstyr.

*Mormor hamnar under granen.

*Nyår sönderhajpas och det är uttjatat att vara både på och av. man försöker skriva årets listor och löften, medan man anar att allt förmodligen kommer sluta i en halvtaskig fylla.

*Allt slutar i en halvtaskig fylla.

10 kommentarer:

Anonym sa...

word. /marini

Anonym sa...

när du har din halvtaskiga fylla ska jag ta kort på dig och lägga upp det på facebook... taggad ;)

Lembit sa...

DAMN YOU!

Anonym sa...

vadå jag fattar inte. ska någon ge bort eran mormor?

Anonym sa...

ang. nyårshype.
Prova att vara både på OCH av. Det funkar. Med utgångspunkt i det ena eller det andra. eller? puss o Kram

Lembit sa...

word up: svar ja. kränger henne på blocket asap.

håkan: vad betyder utgångspunkt?

Anonym sa...

No need, jag tar henne på stubben. (alltså inte att jag ska ha sex med henne på en stubbe, utan att jag köper henne med en gång. det är ett talesätt.)
Vad ska du ha för det lilla livet?

Lembit sa...

en del i mig vill hoppa av alla pågående utbildningar och missionera i världen om att det är alla mormödrars god damn right att ha sex på en stubbe. men den andra delen skulle hoppa ut genom fönstret från åttonde våningen om den fick nys om en sådan vulgär mission (väldigt jobbig form av schizofreni faktiskt, men det kan vi prata om en annan gång).
sedan vet jag ju inte praxis för försäljning av utgående exemplar av släktingar (förlåt alla för mina galghumoristiska och osmakliga inslag, men jultomten/gud älskar nog mig också), men kan tänka mig att det ligger runt hunkan. det kan nog gå vägen, såvida hon inte utövar sitt esse i rockärmen och skär in på risgrynsgröten och de hemmlagade köttbullarna i jul. för då måste vi behålla henne ett tag till och kräva tillbaka vad som rätterligen är vårt.

Anonym sa...

kanske förstör den uppsluppna stämningen nu. men jag ville bara säga att varje gång jag saknar dig extra mycket så brukar jag gå in o läsa här. för då känns det lite som att du finns innanför ögonen, inuti mitt huvud. det hjälper. lite.
för övrigt drömde jag om dig imorse. jag hade försovit mig, och vaknade av att jag drömde att du ringde och utropade: "jag mår helt dåligt bra!".
kramar o kärlek.

Lembit sa...

victor, jag mår helt dåligt bra!