söndag 2 december 2007

Insane In The Brain

6 saker som jag tycker Sverige bör klassa som folksjukdomar:

*Ovilja till matlagning. Bör jämställas med en kraftig förkylning som slår ut hela immunförsvaret. har du väl fastnat i Gorbys-fällan, väntar en svår väg tillbaka.

*Tvättidsfrustration. börjar kanske som ett litet harmlöst utbrott. leder ofta till alkoholism.

*Regnrädsla. en mycket vanlig fobi som det tyvärr forskats mycket lite på. forskare på västkusten misstänks för att ha försökt mörka att sjukdomen överhuvudtaget finns.

*Tentaskrivkramp. ungefär lika farligt som rökning och går direkt på levern.

*Städningsflykt. en bakterie som är lika smärtsam och pinsam som en könssjukdom.

*Långvarig tristess. otroligt allvarligt. kan vara en samling av ovanstående syndrom och symptomen liknar ofta ADHD eller i vissa fall autism. dödligt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle vilja ha en definition på folksjukdom. inte den riktiga alltså. utan din.

Lembit sa...

men JÖSSES AMALIA vad tar ni mig för! jag vet såklart den riktiga definitionen. man kan säga att det var jag som UPPFANN den.

alltså: folk-sjukdom. det är en sjukdom som folk har. rätt många också. behöver ju inte vara raketforskare för att räkna ut det.

Anonym sa...

men hallå. så kan man ju inte säga

Anonym sa...

hallå alla. det är Gud som talar. så kan man visst säga.

Anonym sa...

HAahahaha klockrent! bästa jag sett på länge