söndag 30 september 2007

Kolla Kolla

6 saker som jag insiktsfullt gör denna söndagskväll:

*Lyssnar noga på Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanters Alfabetssång och kollar om jag fortfarande kan alfabetet (gick rätt bra fram till p ungefär).

*Hälsar Baltazar välkommen tillbaka och presenterar honom för kastanjen.

*Väljer bort att tentaplugga framför högre bildning på Stureplan.se (ja, jag erkänner).

*Övervakar när Baltazar och kastanjen börjar leka Upp Till kamp under sängen.

*Städar på min hylla i kylskåpet (läs: flyttar ketchupen till dörren och ställer min älskade senap i mitten).

*Joinar leken och börjar skandera"Stoppa borgarna i papperskorgen" till förbigående i trapphuset.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Allt eftersom jag läser din blogg funderar jag på hur detta system med 6 punkter på allt du skriver påverkar ditt skrivande.
Det skulle kunna hämma dig på ett negativt vis, att du måste hålla igen trots att det kanske finns mer att skriva om t ex.
Eller så kanske det är hämmande i positiv mening, att du behöver tyglas på något vis och inse att du kanske inte egentligen har mer att ge bloggen än 6 punkter eller att kanske 6 punkter är mer än nog för någon (läsare) oavsett vad det står i dem.
Detta leder oss vidare till om punkterna kanske är en möjlighet i positiv mening och att du kanske måste känna pressen på att skriva 6 punkter trots att du egentligen inte är kapabel till att skriva 3 eller 4.
Detta kan ju i och för sig indirekt leda till ordbajseri, alltså som en negativ möjlighet, men det försvinner nog med tiden om så är fallet. Att lära sig liksom.
Utifrån dessa tankar, hur känner du själv? Kort, koncist och/eller drygt/ironiskt/sarkastiskt/cyniskt svar uppskattas ej.

Med vänliga hälsningar /Hon som läser i hemlighet.

Anonym sa...

åh. jag saknar din blogg så mkt, inser jag varje gång jag komemr in här. den är bäst. DU är bäst.

puss o kram o lycka till idag!

Lembit sa...

Kära "hemliga" läsare: här kommer ett vad jag väljer att defniera som lagomlångt och från själ och hjärta uppriktigt svar.
många har säkerligen med dig dagligen ställt sig samma frågor om min blogg. vissa har förmodligen blivit så besatta vid undringarna att de varit tvungen att kasta in handduken och byta sida, dvs börja läsa alex shulmans (numera fuckin äntligen nerlagda) blogg. många är det som visat prov på oändligt tålamod, i synnerhet under Upprorstiden när ett och annat sjölejon blandade sig i leken.
men alla har de undrat; sex punkter, VARFÖR? teorierna har varit många och omdebatterade. du fick med huvuddragen i diskussionen i din kommentar, med undantag för vad som blivit majoritetens allmänna misstanke: sex-punkts-listorna är en följd av att undertecknad är förskräckligt sexfixerad.
vad är då det slutgiltiga svaret? ja mina vänner, ni vet nog innerst inne i era akademiska hjärtan hur det lyder: det är mångdimensionellt. det tar sig i uttryck på multipla nivåer och är en del av en social struktur, som i sig är en del av en historisk och kulturell kontext. och ja, jag är sexfixerad.

Lembit sa...

victor:TACK!!!!