onsdag 19 september 2007

Golddigger

6 saker som jag kommer göra när jag erhåller den berömmelse och rikedom jag verkligen förtjänar:

*Klä mig i specialsydda kläder som aldrig skaver, kliar eller börjar lukta använd disktrasa efter en tur i tvättmaskinen.

*Äta havregrynsgröten och nudlarna av dyraste märkena på Willys.

*Flytta någonstans där det inte bor några studenter, barn, lattefolk, utbytesstudenter, byggjobbare, ungdomar, kungligheter eller yrkesverksamma.

*Ha oliver på ALLT.

*Ha kvar min skrivare i terapeutiskt syfte. att skriva ut två sidor åt gången på en hundrasidig forskningsrapport är vad jag kallar kvalitativ tålamodsövning som jag vill göra hela mitt liv.

*Köpa någon form av divalat-instrument; i brist på en flygel kanske en bärbar synth. sedan kan jag lägga mig på den i min slitsade långklänning, röda chanelläppstift och boa och wheila jazz.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har dålig rutin på detta, men är det klädernas fel att de luktar konstigt efter tvätt? Honestly want to know.

Lembit sa...

naturligtvis. att tro något annat vore nog att skita i det blå skåpet. eller åtminstone smutsa ner det lite. vems fel skulle det annars vara??????

Anonym sa...

asso, vette fan liksom. maskinens? tvättmedèlets? vattnet? vårt? nån annans?

Lembit sa...

jag har rimliga skäl att anta att det är en konspiration där förmodligen alla ovanstående institutioner sammarbetar för att göra mitt liv surt. eller mina kläder.