måndag 3 september 2007

A City Of Fools

6 saker jag får kopiösa mängder ångest av (och jag menar ont-i-alla-lemmar-av-min-kropp-och-snart-viker-en-njure-hädan-ångest):

*Jag ska börja en kurs imorgon och jag har inte hittat mina turstrumpor än.

*Jag har sett 6 minuter av SVT:s nya serie Upp till kamp och resten av min punktlista kommer bearbeta min relaterade neuros.

*Serien är svensk och svartvit och utspelar sig i Götet. Kom igen, det känns inte retroromantiskt, utan bara sjukt b.

*De pratar krystat som man-tänker-att-de-snackade-på-den-tiden kombat med hur-alla-svenskar-alltid-bräker-på-film/tv-produktioner, allt med en touch av dåligt skådespeleri.

*Parallellt med den lama politiska storyn verkar det pågå ett mycket tveksamt triangeldrama mellan huvudpersonerna. två av dem hade just svartvitt-tafatt-ungdoms-sex. save me.

*(Om polisen)"Det är de enda de kan. Slå sina batonger i huvudet på sådana som drömmer." är den senaste repliken som fått mig att vomera i kaskader.

p.s. jag hade kunnat fortsätta listan lääääänge, men stannar här av hänsyn till känsliga läsare. d.s

1 kommentar:

Anonym sa...

denna adress har inte så mycket med detta inlägget(eller blogg kanske heller) att göra men jag postar den ändå bara för att den är så sjukt kul(speciellt om man är halvfull eller bara övertrött) och för att jag tror att det är många som läser denna bloggen. mycket nöje(:
puss på er
http://funzone.se/onlinespel/595-Klyscherizer_2000