fredag 26 mars 2010

Against All Odds (Take A Look At Me Now)

Hade en sådan där natt när man vaknar av att typ en myra andas utanför huset, och sedan ligger och obsessar över diverse grejer. T.ex. vad den kommande kandidatuppsatsen egentligen ska heta. Mitt arbetsnamn är för trist för att ens skriva här.

Men jag kom på den briljanta idéen att jag ska "poppa" till det lite. Liksom ta fyndigheterna till en ny nivå och låta mig inspireras av låttitlar och dylikt. För den oinvigda kan jag avslöja att min uppsats handlar om statliga myndigheters jämställdhetsarbete.

Mina bästa titelförslag hittills:

1. Jag minns alla mina jämställdhetssatsningar och hur de brukade ta på mig

2. Another One Bites The Dust eller "Jag har jobbat med det här i 30 år och jag tycker inte att vi har något problem"

3. Så många byråkrater och politiker kan inte ha fel - en studie i hur man vänder på papper på kontoret utan att faktiskt inte göra någonting. Alls

4. Aldrig har så många skitit så mycket i halva befolkningen (eller jo förresten, det har de alltid gjort)

5. The Only Way Is Up eller Att Koka Soppa På En Spik - jämställdhetsarbete i praktiken

Bitter much? Oh yes indeed. Puzz

5 kommentarer:

Gergette sa...

Hahahaha! Fantastiska titelförslag. Gillar femman bäst!

Erkiperki sa...

Mitt förslag:

"Sluta vara så bitter, Sverige ÄR ju jämställt. Du gör ju bara livet jobbigt för dig själv. Slappna av lite, tjejen."

Kanske en gnutta långt, men ack en favorit. Imorn ses vi. Wihii!

minihead sa...

Älska bitterhet!! *stödjer mega-mycket*

Lembit sa...

Tack hörni!

Har kommit på lite fler förslag sedan sist. Mitt bästa var nog It's complicated: förhållandet mellan jämställdhet och handling i dagens Sverige. Gud, I can go on and on.

Puss på er!

Jessica sa...

Hahahahaha... Du förgyller min tillvaro Josefine! :)