torsdag 18 februari 2010

Miss Fatty

Vi avbryter ordniarie sändningar med ett litet musikquiz. Nämn låt och artist:

1. "Hon försvinner runt hörnet, och sedan finns bara längtan kvar. Hon säger att hon lever ensam, och kanske vill hon ha det så."

2. "When I look back upon my life, it's always with the sense of shame, I've always been the one to blame."

3. "Mamamama!"

För att betona min nya mogna Nine to five-livsstil har jag alltid ett läppstift i handväskan numera. Har fått det av Mami, det är av märket Dior och har nån odefinierbar metallic-beige-rosa-såsig färg. Varje gång man smetar på det infinner sig en genomträngande känsla av att känna sig otroligt dyr och billig på samma gång. Den bästa känslan i världen, om ni frågar mig. Mums! *maria montazami-girl*

4 kommentarer:

Anonym sa...

ok, jag testar.

1) Mörk Gryning med Dödens skald "Hon försvinner runt hörnet, och sedan finns bara längtan kvar. Hon säger att hon lever ensam, och kanske vill hon ha det så. Djupets svarta lockelse mig blivit allt för stark. Till Absus rika sal jag svävar i extas. Jag är en med Nattens svarta väsen. Jag är en med de oändliga djupen. Virveln i vattnet för mig till mitt ursprung. Virveln, den eviga Malströmmen."

2) Var lite klurigare, men jag är ganska säker på att det är Devourment med Postmortal Coprophagia. "When I look back upon my life, it's always with the sense of shame, I've always been the one to blame. Coprophagia, Coprophagia"

3) Av nån anledning så dyker namnet Lady Gaga upp, men det tror jag skulle vara alldeles för lätt, så jag chansar på det franska blackmetal bandet Peste Noir istället med låten Le Mort Joyeux ""Mamamama!Je hais les testaments et je hais les tombeaux; Plutôt que d'implorer une larme du monde, Vivant, j'aimerais mieux inviter les corbeaux A saigner tous les bouts de ma carcasse immonde.".

Lemiz sa...

Kära ano. Det man kanske inte visste (allra minst jag själv) var att det här var HELT RÄTT svar! I ett parallellt universum, alltså. Sjukt värt universum.<3

Anonym sa...

Ha! Visste jag väl. I am the master and the ruler of the universe.

Klemiz sa...

Parallell universe, that is:)