onsdag 9 december 2009

White Wedding



Fäst!

Jorå, nu e man på fötter igen! Och för att fira det med mig själv tänkte jag ta upp en viktig iakttagelse jag gjort den senaste tiden. Det här med att svenskar slänger sig med engelska uttryck i dagligt tal, och är allmänt vänligt inställda till att byta ut svenska glosor mot andra utländska, är ju såklart gammal skåpmat. Att undertecknad själv brukar göra det känns ju också som ganska föråldrad ost. Men på senaste tiden har jag faktiskt märkt av en viss skillnad hos mig själv angående det här. Jag skulle t.o.m. kunna gå så långt som att säga att jag anar att ett visst motstånd bubblar upp inom mig. Och det gäller nog framförallt matglosor.

Typ såhär: Man hänger med ett middagssällskap som vill ha salsa eller caprese som tillbehör till maten. Då börjar jag genast muttra nåt om vad det är för fel på tomatröra eller tomat och mozzarellasallad.

Och läste precis en blogg som frågade sig vad skillnaden är på muffins och cupcakes. Mycket bra fråga I say!

Inga kommentarer: