torsdag 31 december 2009

Everyday Is Like Sunday

A gör en PPP till skolan. Den får handla om vadsomhelst. Om jag skulle göra en PPP idag skulle den handla om Saker Som Gör Mig Arg (Det är nämligen rätt mycket. Om man skulle lista de tre vanligaste sakerna jag säger om dagarna är det nog, typ i kronologisk ordning:
1. Mullis
2. Fest!
3. Jag blir så arg/förbannad)

Och som ni kanske vet är jag dessutom väldigt förtjust i PPP:s. Känner därför att jag ska spåna lite på det här ämnet här nedan.

Saker Som Gör Mig Arg:

* Bootcutjeans.
* Ord som "måltidskreatör", "it-girl" etc.
* När det är så kallt så det känns som huden krymper! Då måste man använda massa äcklig kräm som täpper till porerna och det gör mig GALEN!
* Latte mocchacino-fondväggar.
* Prettoattiraljer. Typ "speciell kopp att slå ut espressokaffet i" eftersom en vanlig kopp kan gå sönder och det blir kaffekladd i sinken om man slår ut det där.
* Svenska caféers ebarmerliga vurm för det italienska språket. Det heter inte foccacia, det heter TOAST!
* När folk säger "men hörrö, det finns ingen anledning att bli arg".
* Harmoniska människor.
* Alla filmer med Adam Sandler.
* Alla nittontusen saker/dagen som gör att jag måste definiera mig som feminist. Och en jävligt bitterfittig sådan. Allt som gör att jag inte kan öppna tidningen utan att bli ledsen. Eller slökolla på tv, lyssna på Spotifyreklamen (!), överhöra (läs: tjuvlyssna på) samtal i t-banan etc.
* Sådana där handtorkar på offentliga toaletter. EUW!
* Etc.

Nomineringar? Jag fyller på om ni svarar *lock lock*

I övrigt är det extremt tryckande söndagsstämning hos mig. Man vet att det är söndag när man kollar på alla smutsiga klädhögar, dammtussar i hörnen och högar av disk och ba "men nu känns det i alla fall inte så ensamt".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nominering:

-Harmoniska människor ex. Ernst med efternamnet man inte kan stava till samt Enya.

to be continued.....

E sa...

- prettoattiraljer. Typ "speciell kopp att slå ut espressokaffet i" eftersom en vanlig kopp kan gå sönder och det blir kaffekladd i sinken om man slår ut det där. Matchar sjukt bra med mocchacino-fondväggen.

lämbz sa...

*lägger till listan*

*skrockar belåtet*

myran sa...

hahaha! där var den, "jag blir så arg", förstår din förståelse för min ilska lite bättre nu! kanske ska börja läsa dina klokheter innan vi ses hädanefter! *note to self*

lembisos sa...

asså gört! så slipper även jag säga den här extremt mobbiga (jepp, det är ett ord) kommentaren: "jomen det är som jag skrev på min blogg....". Vet inte varför, men känner mig alltid som en misslyckad Kissie i sådana lägen. Mellanstadieränderna går aldrig ur, eller nåt.

Mycket trevlig dejt i alla fall!