måndag 16 februari 2009

Daffodil Lament

För att sysselsätta mig nu när fint sällskap lämnat mig har jag:

*Lagat mat. Det blev potatismos med spenat-och bön-MOS. Skulle gjort biffar och stekt och haft mig men den jäkla sörjan ville ju inte bli biffar så det slutade med att jag fick spel och hällde i all smet från mixern ner i stekpannan *KLAFS* och ba: Nåväl, det blir en enda stor biff, typ. *not* Ja, så det blev mos.

*Återfunnit och läst igenom en beskärd del av de dikter som jag skrev på ett poesicommunity back in the days (inte alltför länge sen ska erkännas). Hillarious, vill jag bara säga. Tonårsångesten och pretentionerna, liksom. Om jag får rätt muta kan jag publicera en här på bloggen...

*Försökt plocka upp min trubadurkarriär igen och sjungit gonattsånger för Baltazar och Scarlet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag erbjuder en öl på valfritt 2:a långhak för en dikt!/Gissaa