fredag 12 december 2008

I'm A Man Of Constant Sorrow

Skulle precis inleda dagens inlägg och fick i samma stund en uppenbarelse om vad min blogg skulle kunna utvecklas till att bli. Vad Lembit bör placera sig på bloggartan bland alla modebloggar, politikbloggar, matbloggar, sexbloggar och latteföräldrarbloggar liksom. Jo lyssna nu: det här skulle mycket väl kunna bli en sjukdomsblogg. Jag hade kunnat älta vilka åkommor jag lider av, samt skriva lite allmänt om sjukdomar jag kan lite om (eller kan kolla upp på wiki). Vore inte det intressant så säg? Kanske rentuatv ett lite nytt bloggrepp?

Uppenbarelsen föddes ur tanken om att jag skulle skriva lite om hur min feber och virusrelaterade infektion lagt sig, men att jag istället fått ett knasigt eksem som jag ringt till vårdcentralen för och allt. Fick prata med kommunens i särklass mest obegåvade idiot. Ja ba *ynklig och ensam i världen* Hejhej, jo det är så att jag har ett...asså eksem och det kliar och..." Vårdpersonalskärringen: PERSONNUMMER TACK VAD GOD DRÖJ. (Bitch)

Sen efter minst två minuter när rikspuckot skrivit in mitt för- och efternamn (det tar nämligen två minuter att skriva in FEMTON bokstäver på dator) och jag förklarat och sagt vad jag tror att jag behöver (dvs utnyttja folkhemssveriges jävla sociala skyddsnät, alltså en sketen doktor som kan diagnostisera mig och ge mig ett recept på en god medicin) så låter hon asgnällig och ba: Men du har ju inte eksem/sår/ärr över hela ansiktet... *känner sig insiksfull*... det är först DÅ du behöver söka läkare, förstår du *låter beskäftig*. Använd du Apotekets svaga och meningslösa salvor först. *känner sig förtjänt av lönen och Charterresan hon och göbben ska åka på över jul*

Jaha, tack. Ja, nu kom jag helt av mig. Skulle ju bara säga att jag ämnar starta en sjukdomsblogg liksom. Tror verkligen det skulle passa mig. Ni kan ju fundera på saken.

/Bråcket (...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror det kan bli en hit! Det här med mystiska sjukdomar börjar bli inne. Det ska ju starta ett TV program "Diagnos okänd" i stil med "House möter lyxfällan" där folk i en typ realityshow får komma med sina konstiga symptom så ska ett gäng galna läkare ta reda på vad som är fel....som sagt, din bligg kommer ligga i tiden!! Du kanske till och med kan ta kontakt med TV3 och bli stammis på programmet?

Gergette sa...

Jag tror stenhårt på sjukdomsbloggen! Dessutom blir jag så arg så jag drar mig i mitt stylade hår av idioten du pratade i telefon med.
- "Behandla med den verkningslösa salvan i tre veckor och om det inte är borta då så kan du ringa igen"
- "Och du kan suga kuk i tre veckor!"