måndag 29 december 2008

Circus

Det är med största glädje jag kan återuppta mitt sjukdomsbloggande. Det är även med stor förnöjsamhet jag konstaterar att det jag har att meddela i sjukdomsväg inte gäller några nya spännande sjukdomar, utan samma gamla vanliga infektioner, som jag alltså dragits med nu i typ tre-fyra veckor. Det känns verkligen jättebra, då jag känner att det ger så mycket mer tyngd åt min semisjukdomsblogg.

För att tala ur skägget besöks jag alltså fortfarande av munherpes samtidigt som det dröjer sig en liten glad svinkoppslirare kvar. Om ni nu är sådana outbildade typer som inte vet hur man smittas av sådant, rekommenderar jag wiki. Och till alla er som fortfarande går och tror att herpes bara är en könssjukdom och att man får munherpes den vägen vill jag bara säga: Fel, fel, fel! *Brasse i Fem Myror*

Då jag under julhelgen bor hemma beblandar sig även mina kära päron i mina sjukdomar och framförallt hur vi ska råda bot på dem. Det hela är faktiskt ganska intressant. Mamma tvångssmörjer mig med nitton salvor varannan timme och ger mig orders om att sitta med den pestsmittade armen rakt upp i luften en timme om dagen. Pappa ger mig c-vitaminsbrustabletter och säger med sin allvarligaste röst att jag borde köpa badtofflor.

Nåväl, snart är det nyår i alla fall. Nytt år, nya sjukdomar!

Inga kommentarer: