onsdag 10 december 2008

4 Minutes (To Save The World)

4 onsdagsinsikter:

* Anledningarna till att tro på konspirationsteorier blir ständigt fler. Bevisen idag är att jag, endast för att jag är sjuk och att det följaktligen är rätt synd om mig, därtill drabbas av den månatliga kvinnliga synden en hel arbetsvecka för tidigt SAMT att min 6-månaders prenumeration på dagstidningen uppenbarligen slutade gälla igår.

* Det går verkligen bara apbajs på Barnkanalen nuförtin. Ja, låt oss dra "Det var bättre förr" och 90-nostalgin ett varv till. Back in the days lärde vi oss saker av dubbade afrikanska barn, sjöng med i bokstavssånger och insåg glädjen i att två huvudroller i ett barnprogram kunde utgöras av två olikfärgade strumpor. VI LEKTE MED KOTTAR!

* Jag har sjukt bra fruntimmerssmak. Härom sistens blev jag ju påminnd om den genialiska såpan Models Inc. Via youtube blev jag sedan även medveten om att en av mina topp 3 snyggaste kändisar tillhörde rollistan, nämligen Carrie-Ann Moss (pallar inte ens länka, gooogla för sjutton). Men mest känd är hon väl för sin roll Trinity i Matrix. Hursom, påminnelsen om hennes blotta framträdande i såpan får henne att återigen äntra min lista.

* Man har så mongomycket tid att blogga när man är hemma sjuk, att det nästan vore värt att börja liveblogga. En dokublogg liksom. Se Lembit pilla navelludd och bråka med Scarlet om tv-kontrollen liksom. Eller inte.

Inga kommentarer: