söndag 30 november 2008

My Favorite Mistake

Jag funtade på att skriva en lång Svd-Under-Strecket-artikel om hur jag resonerar om de tre dekadensgooglade bilderna. Intresset visade sig nämligen vara väldigt stort.

Tyvärr lyckades jag inte uppbringa en så värst lång artikel. Det här var vad jag kom på:

Den första bilden föreställer Marie Antoniette. Hon ligger ju och har det jävlit najs (göteborgare läs: gött). Och hon har ju en stor frilla. Det är således dekadent. Men sen blir det mer svårtolkat. De två elefanterna på den andra bilden har strumpisar på sig. Och det kan man ju tycka är lite konstigt, då den ena bara ha en på sig. Är den mindre eller mer dekadent då, är ju frågan. Och sen kan man ju verkligen undra om den tredje bilden, som föreställer en fågel med scarf och hatt. VAR FAN KÖPTE HAN HATTEN? Och uttalar han ordet "scarf" som "scarrf" eller scarves? Frågorna är många och svaren få. Om detta tvistar de lärda etc.

Ni får gärna skriva vidare på den, om ni kommer på nån lämplig infallsvinkel. Kanske räcker till en liten notis i alla fall.

2 kommentarer:

elsa sa...

jag brukar alltid säga "scarves" [skarv:s] oavsett on det är en eller två (eller ännu fler)
en scarves

Anonym sa...

min arbetsregel är att jag gärna uttalar ord olika beroende på om det är i singular eller plural. blir lite stressad om det uttalas lika faktiskt. typ en muffin, flera muffins. en scarf (skarf), flera scarves (skarfs). vad säger ni peops?