torsdag 19 juni 2008

Another Day

Jag har blivit sjuk. Herregud vad synd det är om mig. Jag försmäktar. Och snart är det midsommar. Ännu. Mer. Synd. Om. Mig.

Annars uppfann jag hjulet igen när jag härom dagen kom på att ju mer man jobbar inom en viss bransch, desto sjukare förhållande får man till det. Det är inte alls så att man blir mer nyanserad, eller blir av med vissa rädslor etc. Nej nej. Mitt vårdjobb t.ex bara lett till att jag i ännu högre grad hyser skarp misstänksamhet mot all form av sjukhuspersonal (mig själv inkluderad), samt utvecklar alla hyponkondriska tendenser som ryms i mig. Häromdagen var jag helt övertygad om att jag blivit dement, alternativt fått en stroke. Gud.

Min förstående och älskvärda syrra tror dock något annat. När jag för några dagar sedan gnällde över att jag jämt var så grymt törstig och aldrig tycks få nog av vatten kontrade hon torrt: "Jaha, det är ett tecken på HIV."

Så det kan ju vara det jag har också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackarn. KrAmIZ,BeRoeNdE PÅ vAd dU hAr *FniZZAR*