torsdag 8 maj 2008

Rock Away

Okej setupen är: jag är på ett skolbibliotek som jag brukar vara på (och det är inte ktb). jag har beställt två uppsatser via magasinet och ska hämta dem i bibliotekets speciella expedition för beställda lån. jag skulle få uppsatserna inom tre timmar, lovade personalen. jag pluggar (och facebookar) flitigt, och till slut har tre timmar segat förbi. det enda som krävs är alltså att hämta ut uppsatserna. trodde jag.

Jag och en bibliotikares försök till icke(kommunikation):

Jag: Men asså... nu ligger inte de här uppsatserna här... asså jag hade beställt dem för ett tag sedan,*symbolisk koll på klockan* tre timmar sedan faktiskt.
Bibblo: Jaha, vad är det här för papper? *tittar på ett random papper som legat framför henne på bordet hela tiden*
Jag: Ehhhh... jo asså som jag sa, jag hade BESTÄLLT tre UPPSATSER.
Bibblo: Mmmm. *blick i fjärran*
Jag: *desperat* Ska jag gå och fråga tjejen där ute jag beställde dem av eller? Varför ligger dem inte här? För tjejen sa att jag skulle hämta dem här...
Bibblo *får ett ryck och sliter bibliotekskortet ur min hand om skrockar triumferande* Kolla här! Här har du bokat FEM saker. De kan du ju hämta därute.
Jag: Men det där är ju böcker, det jag beställde var tre uppsatser som jag skulle hämta här inne på den här expeditionen.
Bibblo: Ja precis. Kolla därute alltså.

*Går ut, skvallrar för en annan personal som går in i nån vrå och hittar en glömd vagn där mina två beställda uppsatser ligger och väntar. Går sedan tillbaka till den andra expeditionen för att kvittera ut dem. Där står en annan personal också, här kallad Bibblo 2*

Jag: Ja, nu hittade jag dem. Uppsatserna.
Bibblo: Jaha, de som du hade beställt igår?
Jag: Eh nej, för *ordentlig blick på klockan* tre och en halv timme sedan. De låg på en annan vagn.
Bibblo: EN ANNAN VAGN?
Bibblo 2 *diplomatiskt till mig* Vi har ju andra vagnar.
Bibblo: *hysterisk* Men vilken vagn? Därborta?!
Jag: Eh, asså jag vet inte. På en sådan där vagn som ni använder, antar jag. Men tack då...
Bibblo till Bibblo 2: Vad är det för vagnar vi har?
Bibblo 2: Ja alltså de ser likadana ut.

Ni hör ju. Kompetensen jag utsätts för varje dag är minst sagt imponerande.

Inga kommentarer: