söndag 18 maj 2008

I Wanna Dance With Somebody

Två enormt viktiga och livsavgöramde projekt förs just nu parallellt i mitt liv:

Jag skriver uppsats OCH jag spelar gitarr ibland på kvällarna. Det här kommer alltså resultera i att jag antingen blir en smart forskare i snygga bågar eller en ny skönsjungande Janis Joplin (obs! utan knarket). Vet inte vilket utfall jag hejar på faktiskt, born a rockstar liksom, men ändå: fatta fascismen man kan ägna sig åt som forskare. Slå sig in på nån mobbad institution och bara ta över plejset. Det bästa vore kanske en schysst kombo, frågan är om det funkar bara. Man kanske får leva dubbelliv? Som Superman liksom, fast istället för tönten Clark Kent som begåvad forskare på dagarna och foxy rockstjärna på kvällarna. Allt jag behöver är ett par glasögon och ett intellekt hos mina medmänniskor som är lika utvecklat som Louis Lanes.

Update: Okej, såg just Bodyguard på tv och valet är gjort. Anledningen heter Kevin Costner och motiveringen lyder: And IIIIIIII, will always loooooooove youuuuu....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror visst du knarkar. Knark-Carnolf

Anonym sa...

borde det inte stavar Cnark-Carnolf i så fall?